Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.
Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.
Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.
De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.