Het Britse modehuis Ted Baker zag in de periode van 31 januari tot 11 juni 2016 zijn omzet met 11,3% de hoogte in gaan. Dat had het te danken aan een grote vraag en internationale expansie, maar ook aan online groei.
Online omzet groeit met een derde
Ook de retailomzet van Ted Baker ging er in de voorbije periode met 12,7% op vooruit (bij constante wisselkoerseffecten zou dat +10,3% geweest zijn), voornamelijk dankzij de opening van nieuwe winkels. Zo steeg de winkelruimte met 9,7% naar iets meer dan 35.000 m², door openingen in Peking, Ottawa en Seattle.
Online werd er 32,3% meer omzet gehaald in dezelfde periode, onder andere dankzij de start van de eerste gelokaliseerde website in Duitsland. De eerste resultaten van dat project zijn volgens Ted Baker bemoedigend. Ook de groothandelsomzet steeg in deze periode met 7,3%: vooral in Noord-Amerika spreekt Ted Baker van een goede start. In het Verenigd Koninkrijk was de groei lager, vanwege enkele problemen met leveringen.
Verschuiving boekjaar
“Deze resultaten tonen de kracht van ons merk. We zijn heel tevreden met de reactie van onze klanten in deze periode en we blijven goed gepositioneerd om onze verwachtingen voor het volledige jaar te voldoen”, aldus Ray Kelvin, oprichter en CEO van Ted Baker.
Ted Baker rapporteert zijn cijfers over deze periode van 19 weken vanwege een verschuiving van het boekjaar. Het vorige boekjaar eindigde normaal op 30 januari 2016, maar het nieuwe boekjaar ging pas op 12 juni 2016 van start.