Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.
Online markt bijzonder belangrijk voor Nordstrom
Om tot winnaar gekroond te worden en een groot feest te winnen, moesten de studenten een foto nemen van het logo van hun universiteit en die op Snapchat posten. De universiteit met de meeste foto’s was de overwinnaar. Volgens Nordstrom werd de video die bij de wedstrijd hoorde meer dan 6,7 miljoen keer bekeken en werd de bijhorende filter, een soort hashtag maar dan op Snapchat, meer dan 234.000 keer gebruikt. Bovendien steeg ook het aantal volgers van Nordstrom op Snapchat in één klap met 60%.
Nordstrom noemt Snapchat het perfecte platform om aan ‘storytelling’ te doen en om klanten te laten delen in hun merk. De jonge generatie die van platformen als Snapchat gebruik maakt, is dan ook bijzonder belangrijk voor Nordstrom: het merk haalt immers 21% van zijn totale omzet uit de online verkoop en het heeft de voorbije jaren al honderden miljoenen geïnvesteerd in de integratie van de offline en online verkoop.