Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.
Persoonlijke stylist
In de winkel zal dus enkel voldoende kleding aanwezig zijn voor klanten die items willen passen in een van de acht pashokjes. Bestellingen worden door de aanwezige medewerkers geplaatst bij een van de negen andere winkels in de regio of gewoon online. De klant kan zijn bestelling dan gewoon later ophalen bij de winkel. Wordt de bestelling al voor 14u geplaatst, dan kan dat nog dezelfde dag.
De acht pashokjes zijn gepositioneerd rond een centrale plek in de winkel, waar klanten kunnen genieten van een glas wijn of een biertje, terwijl ze in gesprek gaan met hun persoonlijke stylist. Daar moet wel eerst een afspraak voor gemaakt worden, al kunnen klanten de winkel ook zonder afspraak bezoeken.
Daarnaast lanceert Nordstrom ook de app Style Boards, die het mogelijk maakt voor verkopers en stylisten om aanbevelingen te doen voor klanten. De app stelt gebruikers ook in staat om in gesprek te gaan met het winkelpersoneel of de stylisten, terwijl ze toch niet in de winkel aanwezig zijn.