Stijgende vraag in China
De omzet van Nike groeide zo in het tweede kwartaal met 4,1 procent naar 7,69 miljard dollar (7,04 miljard euro), waardoor er sprake was van een nettowinst van 785 miljoen dollar (719 miljoen euro). Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Vooral in Noord-Amerika en in China kon Nike positieve cijfers voorleggen. In Noord-Amerika, de grootste markt voor Nike, steeg de omzet met 9,4 procent. De schoenenverkoop ging er zelfs met 12,3 procent op vooruit. In China was er dan weer sprake van een omzetstijging van 24 procent, te danken aan vernieuwde winkels en een stijgende online verkoop.
Ook de ‘future orders’, bestellingen die geplaatst zijn voor het volgende kwartaal, gingen er fiks op vooruit. Daar was er sprake van een stijging van 20 procent, wat aantoont dat de vraag naar de producten van Nike nog steeds in stijgende lijn is. In China was er een sprong van 34 procent bij de future orders.