Van Frankrijk over Rusland tot China
Door de uitgifte van nieuwe aandelen aan 20 euro per aandeel versterkt FNG haar kapitaal met zo’n 8,5 miljoen euro. De nieuwe investeerders werden aangebracht door Bank Degroof via een private plaatsing. Ook de oprichters en de referentieaandeelhouders, meer bepaald Emiel Lathouwers en de voormalige eigenaars van Claudia Sträter 2Deal Ventures, stapten mee in de kapitaalronde.
Met het extra kapitaal wil FNG de ruimte creëren om in te kunnen spelen op opportuniteiten wanneer deze zich aanbieden. Zo ziet het modehuis achter de merken Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso mogelijkheden om in de toekomst ook in Frankrijk, Duitsland en zelfs in nieuwe markten als Rusland en China haar multibrandstrategie uit te bouwen.
Omgekeerd hebben buitenlandse merken ook aan FNG gevraagd of de Belgen hun collecties in de Benelux willen verdelen, maar ook binnen de bestaande structuur ambieert FNG te blijven groeien. Zo opent FNG jaarlijks een twintigtal nieuwe winkels (recent werd door 5 nieuwe winkelopeningen Claudia Sträter opnieuw op de Belgische kaart gezet) en werd vorige week gestart met de bouw van een nieuw hoofdkantoor in Mechelen.