Het initiatief voor lokale handel ‘Ik Koop Belgisch’ lanceert een nieuw platform met meer dan 1500 ontwerpers en merken. Elodie Ouédraogo is het gezicht van het project en de campagne.
Ook artiesten en designers
Naar aanleiding van de huidige coronacrisis, en de impact daarvan op de lokale economie, vernieuwt het initiatief ‘Ik Koop Belgisch’ van Flanders DC zijn onlineplatform. De nieuwe website verzamelt meer dan 1500 Belgische ontwerpers en merken, maar voortaan ook andere artiesten en bedrijven uit creatieve sectoren van kunst tot videogames.
Nieuw op het platform zijn een locatiezoeker per stad of gemeente en een ‘shop the look’-feature, zodat bezoekers de producten op de website er meteen kunnen kopen door middel van interactieve foto’s.
Het nieuwe platform gaat ook gepaard met een socialemediacampagne, waarbij consumenten worden opgeroepen om een (creatieve) foto te nemen en te delen met de hashtag #ikkoopbelgisch. “Het is nu belangrijker dan ooit. Belgisch kopen is voor mij meer dan een hashtag. Het is een vorm van respect voor de kennis en het savoir-faire die België rijk is”, zegt Elodie Ouédraogo, die ambassadeur is van de campagne sinds de start in 2015.