Modebedrijf Next staat op het punt om de Britse divisie van lingeriemerk Victoria’s Secret in handen te krijgen. Het bod zou de voorkeur krijgen op dat van Marks & Spencer.
Jonger publiek
De Britse tak van het bekende lingeriemerk, met 25 winkels en 800 medewerkers, ging begin juni overkop. In de biedingsstrijd die daarop volgde, heeft Next de voorkeur gekregen: het bedrijf mag tot september exclusief onderhandelen over de overname, melden Britse media. Waarnemers staan positief tegenover een mogelijke deal: Next zou het lingeriemerk toegang geven tot een jonger publiek. Het bedrijf heeft een uitstekende reputatie en wordt beschouwd als een voorloper in omnichannelretail.
De deal staat overigens los van de Amerikaanse activiteiten van het noodlijdende lingeriemerk: daar probeert eigenaar L Brands al een hele tijd Victoria’s Secret te verkopen, maar slaagt daar niet in. Eerder dit jaar moest de eigenaar nog een overeenkomst afblazen met investeringsfonds Sycamore Partners, dat een overname in volle coronacrisis niet zag zitten.
Het ooit iconische lingeriemerk kampt al enkele jaren met dalende omzetten, moest al vele tientallen winkels sluiten en ligt onder vuur om het stereotiepe vrouwbeeld in zijn communicatie.