Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.
Nieuw imago
Het Amerikaanse modemerk heeft zeven winkels gepland van het nieuwe concept, maar voorlopig is de winkel van 450 m² in het Amerikaanse Columbus de enige. Voor het interieur materialen gebruikt als kurk, brons, gegalvaniseerd staal, beton, nepleer, hout en marmer. Er zal ook nog steeds een geurtje hangen in de winkel, maar in plaats van een zware parfumgeur, wordt er nu gekozen voor een lichtere geur, die subtieler doorheen de winkel te vinden is.
Daarnaast zijn er een aantal shop-in-shops te vinden, waar de parfums van het merk worden verkocht en capsulecollecties onder de aandacht kunnen worden gebracht. Er zal ook een volledige ruimte gewijd worden aan denim. Tot slot zijn er meer afgesloten pashokjes, waar consumenten hun outfits kunnen tonen aan vrienden en familie, terwijl ze toch nog grotendeels hun privacy behouden.
Met het nieuwe concept neemt Abercrombie & Fitch een grote stap weg van het beeld dat voormalig CEO Mike Jeffries had van het merk. Hij wilde vooral exclusiviteit uitstralen en werd daar vaak voor op de korrel genomen. Jeffries is al drie jaar weg bij het modebedrijf, maar het heeft lang geduurd voor het een nieuwe identiteit wist te ontwikkelen.