Lingerieketen Hunkemöller komt weer in Nederlandse handen: twee investeringsfondsen nemen het bedrijf in handen, de bestaande aandeelhouder Carlyle blijft met een minderheidsbelang aan boord.
Omnichannel groeistrategie
Hunkemöller meldt dat het een akkoord heeft bereikt met twee nieuwe aandeelhouders: de Nederlandse investeringsmaatschappijen Parcom (die ook mede-eigenaar is van Hema) en Opportunity Partners (de investeringsmaatschappij van de Nederlandse ondernemer Robert van der Wallen). Ook de bestaande aandeelhouder Carlyle zal herinvesteren voor een minderheidsbelang. De voorwaarden van de transactie worden niet bekendgemaakt.
De nieuwe investeerders hebben al heel wat ervaring in retail en e-commerce: de raad van bestuur van Hunkemöller denkt dan ook dat de nieuwe samenwerking de omnichannel groeistrategie van het bedrijf zal versnellen. De retailer wil investeren in technologie, zijn loyaltyprogramma verder uitrollen en de online klantervaring verbeteren. Fysieke winkels blijven essentieel om klanten te inspireren en worden belangrijker voor de “last mile delivery” van online bestellingen. Hunkemöller is ook van plan om haar aanwezigheid op marktplaatsen uit te breiden. Vandaag werkt het merk al samen met About You, Zalando en ASOS.
Hunkemöller verwacht dit jaar een omzet van 690 miljoen euro te realiseren.