De Britse moderetailer New Look heeft in het voorbije boekjaar, dat eindigde op 26 maart 2016, een mooie groei laten optekenen van 5,4 procent. Dat was onder andere te danken aan de opmars van e-commerce, dat met 27,9 procent groeide.
Sterke prestaties in China
De totale omzet van New Look kwam voor het voorbije boekjaar uit op 1,491 miljard pond (1,904 miljard euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,6 procent en de online verkopen gingen er dus met 27,9 procent op vooruit. De winst voor belastingen steeg met 16,8 procent naar 59,1 miljoen pond (75,5 miljoen euro).
De groei binnen het online segment kwam er dankzij verbeteringen aan het online platform en de mobiele app. New Look voegde ook een mogelijkheid toe om online bestellingen de volgende dag op te halen in een winkel naar keuze. Andere succesvolle onderdelen van het bedrijf zijn de mannenafdeling, dat nu al 8 alleenstaande winkels heeft, en de activiteiten in China. Daar telt New Look momenteel 85 winkels.
“Dit zijn goede resultaten in wat voor ons een belangrijk jaar is. Met de steun van onze nieuwe eigenaar Brait zijn we vooruitgang blijven boeken op vlak van onze strategische initiatieven, waarbij we van New Look een echt wereldwijd merk willen maken”, zegt CEO Anders Kristiansen.