Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch slaat duidelijk een nieuwe weg in met zijn nieuwe reclamecampagne. Daarin zijn beduidend minder halfnaakte mannen te zien en bovendien ook meer modellen van andere origine.
Imago Abercrombie & Fitch verbeteren
Niet enkel de manier waarop Abercrombie & Fitch zijn kleding onder de aandacht wil brengen is veranderd, ook de collecties zelf tonen de nieuwe weg die het merk wil inslaan. De nieuwe collecties hebben meer ruimte voor blue jeans, met ook kleurrijke shirts, broeken en kleedjes.
De nieuwe stijl van Abercrombie & Fitch werd op poten gezet door de nieuwe creative director of marketing Ashley Sargent Price, die in april werd weggeplukt bij concurrent J Crew.
Voor Abercrombie & Fitch was het dan ook een noodzaak om het roer volledig om te gooien. De verkoop was de laatste tijd sterk teruggevallen en bovendien werd, na enkele misplaatste uitspraken, CEO Mike Jeffries in 2014 aan de deur gezet. In februari van dit jaar werd het merk dan ook nog eens verkozen tot het meest gehate merk in de Verenigde Staten.