Net-A-Porter brengt een selectie van duurzame modemerken samen op een nieuw platform onder de naam Net Sustain. Het platform biedt in eerste instantie 26 merken en 500 producten aan.
Platform voor ‘best practices’
“Ons doel is om merken die echt positieve veranderingen doorvoeren een stem te geven, door hen een platform te bieden waar ze hun ‘best practices’ kunnen presenteren“, zei aankoopmanager Elizabeth von der Goltz volgens Fashion Network over de lancering van Net Sustain.
Het platform, dat geïntegreerd wordt op de website van Net-A-Porter, biedt vandaag producten aan van merken die altijd duurzaam werken, maar ook duurzame collecties of producten van andere luxelabels. Zo zijn in eerste instantie onder andere de merken Fisch, Lem Lem, Ninety Percent, Peony en Veja opgenomen, maar ook juwelenmerk Chopard, exclusieve capsulecollecties van Stella McCartney, Mother of Pearl x BBC Earth en Maggie Marilyn.
Kiezen tussen vijf duurzaamheidscriteria
“Dit is een belangrijke stap in onze reis naar duurzaamheid bij Net-A-Porter. We hebben onze klanten altijd al de beste producten willen aanbieden en willen hen in staat stellen bewuste keuzes te maken wanneer ze op onze site kopen. Dit duurzame initiatief geeft onze klanten de informatie die ze nodig hebben om te kunnen vertrouwen op deze zorgvuldig gecontroleerde merken, die voldoen aan onze selectiecriteria”, legt Von der Goltz nog uit.
Klanten kunnen het aanbod filteren volgens vijf duurzaamheidscriteria, van het gebruik van bepaalde materialen tot of de modemerken procedures hebben om afval in hun toeleveringsketen te verminderen. Alle producten op Net Sustain voldoen aan ten minste één van die vijf duurzaamheidscriteria.
Het duurzame aanbod wordt ook gewoon getoond bij het overige aanbod van Net-A-Porter, maar dan zullen ze worden gemarkeerd met een badge, waarmee klanten ze als ethisch kunnen herkennen. Tijdens het komende modeseizoen worden nog andere merken en producten worden toegevoegd en volgend jaar komt ook cosmetica bij het assortiment. Model Vivian Solari is het eerste gezicht van Net Sustain in een lanceringscampagne.