Mr Marvis heeft zijn Antwerpse pop-up ingeruild voor een volwaardig vlaggenschip. Het is de tweede fysieke winkel voor het online broekenmerk, dat investeert in rechtstreeks contact met zijn consumenten.
Behoefte aan offline shoppen
Broekenmerk Mr Marvis begon in 2015 als direct-to-consumer merk, enkel online, maar heeft intussen toch ook twee fysieke winkels. “Naarmate we online groter werden, vroegen meer en meer klanten of ze niet konden langskomen, om eens te passen. We merken dat er toch een behoorlijke behoefte is om offline te shoppen en die winkelbeleving te hebben”, zegt CEO en medeoprichter David Sipkens.
“In Nederland openden we een eerste fysieke winkel bij ons kantoor in Amsterdam. Dat werkte zo goed dat we een halfjaar later al verhuisden naar de P.C. Hooftstraat. Dat was onze eerste echte flagshipstore. Met dezelfde benadering hebben we het in Antwerpen aangepakt: eerst even kijken hoe dat hier gaat, met een pop-upwinkel in de Schuttershofstraat, die opende in april 2021. Dat beviel zo goed dat we nu iets hebben gevonden voor de langere termijn, aan de overkant van de straat.”
Face-to-face contact
Zowel in Amsterdam als in Antwerpen heeft Mr Marvis gekozen voor een locatie in een premium winkelstraat. Is dat hoe het merk zichzelf ziet? “We zijn qua prijspunt natuurlijk niet te vergelijken met een Hermes of een Chanel, maar qua kwaliteit spelen we op een zeer hoog niveau mee. Vandaar die keuze. We zien trouwens wel een verjonging in de Schuttershofstraat, ook Ace & Tate heeft hier nu een winkel.”
Een fysieke winkel is voor het online broekenmerk een mooi kanaal om rechtstreeks te spreken met de klanten, zegt Sipkens. “We hebben veel contact via e-mail of chat, maar face-to-face is toch nog wat anders. De winkel is voor ons echt een verlengstuk van het merk.” Dat is er in Antwerpen aan te zien: in de winkel komen de kleurrijke broeken als het ware uit het plafond gerold. Levensgrote schermen aan de muren tonen de Mr Marvis-belevingswereld met bewegende beelden.
Test in de VS
“We zetten hier voor onze klanten een mooie offline-ervaring neer, het spat van de muur af. Mensen kunnen hier de volledige collectie zien en passen. Klanten passen bij ons altijd donkerblauw, en als je je maat hebt gevonden kan je kleuren kiezen, die we dan uit de voorraad halen. Je kan meteen in de winkel zien of je kleur in je maat voorradig is, en ze anders online bestellen, met tablets bij de paskamers.”
Of het merk verdere fysieke expansieplannen koestert? “We willen graag winkels in de vijf landen waar we het sterkst actief zijn: naast Nederland en België zijn dat ook Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Sommige van die landen lenen zich misschien wel tot twee of drie winkels. Intussen zijn we online ook al actief in Spanje, Denemarken, Oostenrijk…” Online doet Mr Marvis dit jaar een eerste test in de Verenigde Staten. “We gaan voorzichtig: eerst leren, dan zien we wel verder.”