Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.
“Slim uitbreiden”
Monki is het derde H&M-groepsmerk dat beschikbaar is op Zalando, naast Weekday en Cheap Monday. Het modemerk, opgericht in 2006, staat bekend om zijn trendy collecties, geïnspireerd door een mix van Scandinavische ‘cool’ en Aziatische ‘streetstyle’.
Ierland en Tsjechië zijn de eerste twee nieuwe landen voor Zalando sinds 2013. Het onlineplatform voor mode en lifestyle bereikt zo nog eens 15,4 miljoen burgers. Beide landen grenzen aan huidige Zalando-markten en worden bediend door de bestaande logistieke sites van de retailer. “We pakken onze uitbreiding slim aan door gebruik te maken van kennis uit onze bestaande Europese markten”, zegt co-CEO Rubin Ritter. “En we werken in de gebruikelijke Zalando-stijl: lanceren, leren, herhalen en schalen.”
Naast de uitbreiding naar twee nieuwe landen breidt Zalando zijn taalproposities verder uit. Vanaf de zomer van 2018 hebben klanten in Duitsland toegang tot een Engelstalige versie van de Duitse winkel en klanten in Zwitserland profiteren van een Italiaanse versie van de Zwitserse winkel. Door taalopties uit te breiden, verbetert Zalando de winkelervaring van klanten in beide landen.