Met Clouds of Fashion neemt ZEB niet enkel een jong modemerk over, maar vooral ook een sterke ‘social community’. Oprichtster Laurentine Van Landeghem blijft aan boord als bezielster en creatief brein.
Inzetten op beleving
ZEB-CEO Luc Van Mol ziet in de overname een opportuniteit om nog meer in te zetten op beleving. “We bereiken met ZEB een zeer uitgebreid cliënteel en vinden, net als Laurentine, de shopping-experience heel belangrijk. Die start niet aan de drempel van onze winkelpunten. Sociale media en events spelen meer dan ooit een belangrijke rol. Met een bruisende persoonlijkheid als Laurentine aan boord van ZEB hopen we onze ‘brand’ via deze kanalen verder uit te dragen.”
Clouds of Fashion startte als een modeblog waarop Van Landeghem haar doe-het-zelfprojecten toonde. De enthousiaste respons leidde in 2013 tot een een pop-upwinkel en kort daarna een eerste fysieke winkel in Antwerpen, later ook in Gent. De groei was grotendeels te danken aan een sterke aanwezigheid op sociale media: het merk heeft bijna 90.000 volgers op Instagram en meer dan 55.000 fans op Facebook. Ook de evenementen – zoals een Fashion Show en een Major Closetsale – kennen een opmerkelijk succes. De onderneemster vertelt haar verhaal in het boek ‘From blog to brand’.
Dankzij de overname zal het modemerk snel beschikbaar zijn in de 68 winkelpunten van ZEB. Van Landeghem blijft het creatieve brein en zal een eigen Clouds of Fashion-collectie voor ZEB ontwerpen, die in het voorjaar van 2019 in alle multimerkenwinkels beschikbaar zal zijn. Bovendien blijft de jonge onderneemster zowel de sociale community achter het merk als de evenementen beheren.