Michael Kors wil zelf een graantje meepikken van de bloeiende tweedehandsmarkt. Het luxemerk heeft de virtuele deuren van een eigen tweedehandsplatform geopend, dat voorlopig wel alleen beschikbaar is voor Amerikaanse klanten.
Voor een waardebon
Tweedehands is een razendsnel groeiende trend, zelfs in de luxemarkt, dus waagt nu ook Michael Kors zich eraan. Om de items van het luxueuze merk in circulatie te houden, hun levensloop te verlengen en de afvalberg te verminderen, lanceerde het Amerikaanse merk dit weekend een eigen tweedehandsmarktplaats: PreLoved Michael Kors. Dat bericht vakblad WWD.
Klanten kunnen er zelf artikelen van het merk kopen en verkopen, al moeten verkopers een commissie van 20% aan het label afstaan. De overige 80% krijgen ze trouwens ook niet zomaar uitbetaald, maar ontvangen ze een waardebon voor het bedrag. Verkopers moeten zich bovendien lid maken én al een getrouwheidskaart hebben van het label.
Door de tweedehandsverkoop naar zich toe te trekken, hoopt Michael Kors zelf de controle te houden en ook het risico op namaak te beperken. Maar of het merk op deze manier een relevant alternatief kan bieden voor de vele andere premium-tweedehandsplatformen, zoals The RealReal, The NextCloset en Rebelle, is nog maar de vraag.