Het Belgische modemerk MdN, dat voorheen bekend stond als Mer du Nord, heeft vandaag in Parijs een nieuwe vestiging geopend. De nieuwe winkel, in de hippe wijk Le Marais, maakt deel uit van een imagowijziging.
“In ere herstellen”
“Parijs is een belangrijke etalage en platform”, legt directrice Dominique Nebbout Chekly uit. “We zitten in Le Marais, waar we zoals in Brugge tegelijk het Franse en het internationale cliënteel kunnen aanspreken.”
Mer du Nord werd in 1988 opgericht en werd in 2014 geherstructureerd, nadat het al drie jaar verlieslatend was. Aan het einde van dat jaar werd het ook overgenomen door het Franse bedrijf Bourgeoises, dat acht van de twaalf filialen behield en daarbij ongeveer een derde van de personeelsleden. Ook het Belgische JBC deed toen een overnamebod, maar verloor uiteindelijk de strijd.
Twee jaar later is het tijd voor een nieuw imago, waarbij er werd gekozen voor de naam MdN en een nieuwe directiestructuur. Binnen die directie bevindt zich dus ook Dominique Nebbout Chekly, de vroegere directrice van het Franse label Berenice, die instaat voor de dagelijkse leiding, ontwerpen en retail. “We waren al lang geïnteresseerd in het merk en hadden nu dus de kans om het een nieuwe start te geven. Het was een kwestie van het merk terug te lanceren na een periode van onrust en het in ere te herstellen”, zegt Nebbout Chekly aan Fashion United.
In mei werd in Brugge al een eerste nieuwe boetiek geopend, volgens het nieuwe concept. “Het is nog te vroeg om al resultaten te kunnen evalueren omdat we pas herbegonnen zijn, maar ziet er toch al veelbelovend uit”, klinkt het.
Volgend jaar moet er in Antwerpen een nieuwe flagshipstore openen en deze zomer werd er ook al een webshop geopend, waar MdN vooral een community wil uitbouwen om zo meer klanten aan zich te binden.