Volgend jaar neemt het failliete modemerk McGregor een nieuwe start: eerst met een webshop, later ook met eigen fysieke winkels en wholesale.
Lancering van 2.0
“McGregor keert in 2019 terug naar de markt, na een grootscheepse rebranding en met een geheel nieuw collectiebeeld”, zegt het persbericht. “In maart 2019 wordt de nieuwe webshop gelanceerd, vanaf het najaar volgen eigen winkels, franchisewinkels en een beoogd netwerk van samenwerkende retailpartners. De collectie najaar 2019 zal vanaf 18 januari in Amsterdam te zien zijn op de Tesselschadestraat 20, het nieuwe hoofdkantoor van McGregor ‘2.0’.”
De merkrechten werden overgenomen door Fred Gehring en Ludo Onnink, twee voormalige topmanagers bij Tommy Hilfiger en ook eigenaars van duurzaam jeansmerk Denham The Jeanmaker, meldt Textilia. Ze hebben de financiële steun van DM Equity Partners, het investeringsfonds van keukenondernemer Ben Mandemakers en voormalig bankier Rob ten Heggeler. De overnemers zien potentieel in het merk dat al dateert uit 1921 en kan beschouwd worden als de uitvinder van ‘American Sportswear’: de merkbekendheid is nog steeds groot.
In maart 2019 gaat de webshop van start met een aanbod ‘basics’. Voorts werkt het bedrijf aan een omnichannelmodel dat offline en online samenbrengt, met een eigen retailomgeving en retailpartners. Ook het Belgische GAB zet zijn schouders onder re-introductie van McGregor: “Verschillende retailers op de Belgische markt hebben alvast interesse getoond om McGregor snel weer te verwelkomen”, zegt zaakvoerder Alain Broekaert.
McGregor ging samen met Gaastra ten onder in 2016, poogde vervolgens een doorstart, kwam in handen van Doniger Fashion Group en ging in de zomer van 2017 opnieuw failliet.