Het Brusselse modemerk Mayerline heeft Mimi Lamote gekozen als nieuwe CEO. Ze gaat vanaf 2 januari aan de slag bij het bedrijf en neemt daarbij de fakkel over van Patrick Geurts en Annick Meyer.
Ervaring bij C&A en Grandvision
Lamote heeft al heel wat ervaring binnen de sector: zo stond ze aan het hoofd van C&A België & Luxemburg en was ze vicepresident bij Grandvision in Nederland. “Niet alleen heeft ze een indrukwekkende loopbaan achter de rug, maar ze is een echte retailspecialiste die bewezen heeft dat ze een bedrijf en merken via marketing en communicatie succesvol op de markt kan zetten”, zegt Bart Claes, CEO van de Claes Retail Group, het moederbedrijf van Mayerline.
Lamote zal ook de steun krijgen van Katrien De Cannière, die vanaf volgend jaar aan de slag gaat als de nieuwe marketingmanager. Eerder vervulde ze die functie al vier jaar bij e5 mode.
Mayerline is sinds 2013 in handen van CRG (het moederbedrijf van JBC) en dat wil het damesmerk nu versneld laten groeien. Twee weken geleden opende er al een nieuwe winkel in Antwerpen. “CRG gelooft in Mayerline en wil het bedrijf alle mogelijke groeikansen bieden. Met Mimi Lamote aan het hoofd ziet de toekomst van Mayerline er veelbelovend uit”, aldus Bart Claes.