De Spaanse kledinggigant Inditex blijft het imago van zijn merken vernieuwen. Zara voerde eerder al een update door van zijn logo en nu is het nu de beurt aan Massimo Dutti, dat zijn nieuwe logo onthulde in zijn app.
Cirkel
Niets is toeval in de strategie van Inditex: de groep staat erom bekend stilletjes nieuwe functies te introduceren en uit te testen voordat ze beslissingen neemt. In dit geval heeft Massimo Dutti een nieuw logo onthuld voor zijn app, waarbij het klassieke schild in het logo vervangen werd door een cirkel met de initialen van merk. Terwijl de letter ‘M’ wordt gepresenteerd in een schreefloos lettertype, behoudt de ‘D’ zijn oorspronkelijke klassieke uiterlijk.
Vorige maand onthulde Zara nog een gedurfd nieuw logo: hoewel de meeste merken tegenwoordig uitpakken met minimalistische en schreefloze lettertypes, ging Zara tegen die trend in en koos het voor elegante schreefletters.
Digitalisering
Inditex is volop bezig al zijn merken te digitaliseren: tegen 2020 wil de Spaanse modeketen overal ter wereld online te koop zijn, ook in de markten waar het geen fysieke winkels heeft. Tot de Spaanse groep behoren naast Zara en Massimo Dutti onder meer Bershka en Pull&Bear.