Groeien via e-commerce…
De aanstelling van een nieuwe CEO is meteen een van de eerste grote beslissingen van Karmijn Kapitaal. Dat Nederlandse fonds zorgde voor de doorstart van het lingeriemerk, nadat Marlies Dekkers in augustus vorig jaar de boeken had moeten neerleggen.
Van Berckelaer zal vooral de e-commerce uitbouwen, zo blijkt uit het persbericht: “Marlies Dekkers is een nieuwe weg ingeslagen, met een strategie die e-commerce als belangrijke pijler heeft. Zo wordt duidelijke groei voorzien via webshops. De eigen webshop op de site van Marlies Dekkers zal een sterkere rol vervullen bij merkbeleving, consumentenoriëntatie en verkoop.”
… én exclusief retailnetwerk
Tegelijk werkt de nieuwe CEO ook aan een terugkeer naar de retail: “Als onderdeel van de nieuwe strategie is de samenwerking met een exclusief retailnetwerk (fysieke winkels en online) van grote waarde. Deze samenwerking wordt de komende tijd met enkele retailpartners verder vormgegeven.”
De groep gaat daartoe de komende maanden volop investeren in IT-systemen, zodat niet alleen de webshop maar ook de retailpartners “sneller en flexibeler kunnen inspelen op de wensen van de klant”.
Marlies Dekkers gelooft er alvast in: “Het bedrijf heeft een gedreven CEO nodig die de nieuwe strategie kan realiseren door kennis, ervaring en een eigen visie. Eppo en ik hebben veel raakvlakken in onze ideeën over hoe we het merk verder gaan uitbouwen. Door onze goede klik zullen we een sterk team vormen, we vullen elkaar goed aan.”
Eppo Van Berckelaer, die eerder voor O’Neill en Coca-Cola werkte, kan bogen op een rijke ervaring in business development, e-commerce en marketing. “De markt van morgen vraagt om bedrijven met een efficiënt, flexibel en stabiel operationeel proces. Hierin zie ik kansen om meerwaarde te creëren voor onze klanten en retailpartners”, aldus Van Berckelaer.