Lingeriegroep Van de Velde heeft Marleen Vaesen met onmiddellijke ingang aangesteld als CEO ter vervanging van Erwin Van Laethem. De nieuwe topvrouw moet het bedrijf weer op de rails krijgen na teleurstellende resultaten.
Grote uitdagingen
De groep heeft naar eigen zeggen te laat gereageerd op de veranderende consument, ziet het aantal winkelbezoekers dalen en moet investeren in een nieuw e-commerceplatform. Flink wat grote uitdagingen dus voor de topvrouw, maar Vaesen is goed vertrouwd met Van de Velde: sinds 2012 is ze er bestuurder. Ook daarbuiten kan ze bogen veel ervaring: ze begon haar carrière in marketing bij Procter&Gamble en was bij Sara Lee/Douwe Egberts verantwoordelijk voor de lancering van Senseo. Daarna nam ze internationale verantwoordelijkheden op voor marketing en innovaties. Ze was ook gedurende vijf jaar CEO van Greenyard.
Van Laethem zal in onderlinge overeenstemming het bedrijf verlaten. Hij kwam twee jaar geleden aan het hoofd van Van de Velde en lanceerde in die periode een aantal digitale transformatietrajecten. “Wij danken Erwin Van Laethem voor zijn bijdrage in het digitaliseren van de business en het verbeteren van de processen. We wensen hem het allerbeste voor de toekomst. De aangekondigde verandering is een volgende stap om onze merkbeleving en onze klanten centraal te stellen. Marleen Vaesen is hiervoor een goede keuze aangezien zij als bestuurder sedert jaren vertrouwd is met ons bedrijf,” verklaart Herman Van de Velde, die voorzitter is van de raad van bestuur.