Het Belgische modemerk Marie Méro onthult een nieuwe look: de kledingketen vernieuwt haar winkels, lanceert een nieuwe beeldtaal en past ook het merkverhaal aan – met dito collecties.
Voor verschillende generaties
Marie Méro is in volle evolutie, zegt het merk zelf. “We willen een groeiende ondernemer zijn in de Belgische mode”, zegt Ruben Van der Elst, CEO bij de familieonderneming. Het bedrijf lanceert daarom een nieuwe beeldtaal en merkverhaal.
Met als doel een ‘lifetime value brand’ te worden, schaart Marie Méro zich voortaan achter “een generatieverhaal dat mama’s, dochters en vriendinnen met elkaar verbindt”. “Leeftijd is vandaag geen onderscheidende factor meer, integendeel. Vrouwen uit verschillende generaties inspireren elkaar en vullen elkaar aan, dat voelen we ook bij onze klanten”, legt mede-CEO en ‘head of design’ Steven Van der Elst uit.
Nieuwe winkel in Hasselt
Bij die nieuwe wind hoort ook een vernieuwing van de concept stores, een nieuwe, uitgepuurde huisstijl en gerestylede collecties. Zijn communicatie voert het modelabel voortaan onder de noemer #proudtowearmariemero. In 2020 plant Marie Méro ook de opening van een nieuwe eigen winkel in Hasselt.
Als ambities stelt Marie Méro zich om omnichannel te verkopen en bereikbaar te zijn in zowel België als in het buitenland. Vandaag is het merk al te vinden in zes conceptstores, een eigen onlineshop en bij multimerkenwinkels in België, Nederland, Engeland en Ierland. In 2021 viert Van der Elst NV, het moederbedrijf achter het vrouwenlabel, haar vijftigste verjaardag.