Modeontwerper Marc Jacobs lanceert een nieuw label, met als naam ‘The Marc Jacobs’. Dat moet de budgetlijn Marc by Marc Jacobs gaan vervangen, die in 2015 werd stopgezet.
The Marc Jacobs doet het met tweelingen
Het nieuwe label wordt in mei gelanceerd en moet een “prijstoegankelijkere” lijn worden. De eerste collectie wordt een ‘pre-fall’ tussenseizoenlijn, die goedkoper zal zijn dan de hoofdcollectie. Of Marc Jacobs zelf aan de tekentafel is gekropen voor de collectie, of de hulp krijgt van andere ontwerpers, is nog niet geweten.
Hoewel er nog geen officiële beelden beschikbaar zijn (op een paar lekken op Instagram na), wordt het merk op dit moment wel al gedemonstreerd aan inkopers. Het ‘lookbook’ zou zijn samengesteld door de Russische styliste Lotta Volkova, die eerder onder meer voor Balenciaga werkte, en in de showroom wordt het label gepresenteerd met posters van tweelingen in outfits van de nieuwe collectie.
Sinds 2015 heeft Marc Jacobs geen eigen budgetlijn meer. Nochtans was het toenmalige Marc by Marc Jacobs een succes, ook voor de verkoopcijfers van het modehuis. CEO Eric Marechalle, sinds 2017 aan het hoofd van het modehuis, zou daarom volgens Women’s Wear Daily de nieuwe instapcollectie hebben voorgesteld. Marc Jacobs ziet de verkopen de laatste tijd immers terugvallen.