Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.
Opening H.E. by Mango in België
Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.
Minstens één nieuwe winkel per dag
Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.
Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.
Op naar 2.550 winkels
Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.
Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.