Het Spaanse modemerk Mango gaat via de eigen webwinkel producten van andere merken verkopen. Lingeriemerk Intimissimi, onderdeel van Calzedonia Group, is de eerste nieuwe partner.
“Geen multimerkenplatform”
Intimissimi biedt een brede selectie van haar assortiment aan via het Mango-platform. Het Spaanse label hoopt via het aantrekken van complementaire merken het eigen aanbod te versterken. Toch heeft Mango niet de ambitie om uit te groeien tot een groot multimerkenplatform, zegt e-commerce- en klantendirecteur Elena Carasso. “We willen ons commerciële aanbod uitbreiden met merken die aansluiten bij onze positionering”, verklaart ze in een persbericht.
De overeenkomst met het Italiaanse lingeriemerk zal in eerste instantie drie jaar duren en geldt voor 6 landen: Spanje, Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Portugal en Frankrijk. Wellicht komen daar in de toekomst nog andere markten bij.
Mango lanceerde zijn eerste webshop reeds in 2000, schrijft Internet Retailing. In 2019 genereerden de online activiteiten van het bedrijf een omzet van 564 miljoen euro of bijna een kwart van de totale opbrengsten. Dit jaar wil de Spaanse moderetailer 1 miljard euro halen uit e-commerce.