Het Spaanse modebedrijf Mango heeft zijn winkelconcept hertekend zodat het beter aansluit bij het veranderende consumentengedrag. De eerste opening is voorzien voor volgende maand.
Duurzaamheid
Het bedrijf zegt dat de nieuwe winkels worden gebouwd met duurzaamheid en energie-efficiëntie in het achterhoofd. Ze combineren energiebesparende verlichting en temperatuurregeling met traditionele, ruwe materialen zoals keramiek, cement, hout en marmer, die overal in de winkels zijn terug te vinden, schrijft FashionUnited.
Om de omnichannel winkelervaring te verbeteren, creëerde Mango ook nieuwe diensten en functies, zoals een grote click & collect-hoek, ruimere paskamers en kassa’s op alle verdiepingen. Bovendien zal er ruimte zijn voor exclusieve online collecties, die klanten ter plaatse kunnen bewonderen en passen.
Transformatie
“Onze industrie ondergaat een volledige transformatie, en Mango doet dat ook. De winkels zijn altijd een bevoorrecht ontmoetingspunt geweest tussen klanten en ons merk, en daarom willen we klanten unieke en gepersonaliseerde ervaringen bieden, ondersteund door technologie en omnichannel diensten in een warme omgeving”, zegt retaildirecteur César de Vicente.
De eerste winkel ingericht volgens het nieuwe concept opent de deuren in maart in het centrum van Düsseldorf. Hij heeft een verkoopruimte van 1.400 vierkante meter en is gevestigd in het Kö-Bogen II gebouw, ook wel bekend als het “groene gebouw”, omwille van de enorme vegetatie die de gevel bedekt.