De Spaanse modeketen Mango heeft tijdens de lockdown wel 900.000 nieuwe onlineklanten aangetrokken, waardoor de onlineverkoop zowat verdubbelde. Digitale transformatie blijft een prioriteit voor het bedrijf.
Zes miljoen e-commerceklanten
In de periode tussen 15 maart en 1 juni registreerde Mango wel 140 miljoen bezoeken op z’n e-commerceplatforms. De retailer trok 900.000 nieuwe onlineklanten aan en verdubbelde de onlineomzet dankzij de lockdowns, waardoor mensen verplicht waren om vanuit hun huiskamer te shoppen. De groei lag daardoor 20% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar, meldt de groep in een persbericht. In 2019 bedroeg de onlineomzet van de groep 564 miljoen euro, een groei met 26,7 procent. Online is goed voor 24 procent van de totale omzet. De modeketen heeft nu bijna zes miljoen e-commerceklanten.
“De lockdown veroorzaakt door de coronacrisis heeft het proces van digitale transformatie binnen de sector geïntensiveerd,” zegt Toni Ruiz, CEO van Mango. “Het feit dat we onze e-commerce al 20 jaar geleden hebben gelanceerd, heeft ons in staat gesteld om deze uitzonderlijke omstandigheden aan te gaan met voldoende capaciteit om de groei in e-commerce te bolwerken. We zullen de digitale transformatie van het hele bedrijf blijven versnellen.”