“Blijven investeren in online diensten”
De totale omzet van Mango groeide het voorbije boekjaar met 9,3% naar 2 miljard euro. In het thuisland Spanje ging de omzet de hoogte in met 16% naar 375 miljoen euro, in de rest van Europa was er een groei van 4% naar 843 miljoen euro en in de rest van de wereld kwam de omzet uit op 797 miljoen euro, een stijging van 12%. Ondanks de groei van de omzet daalde de nettowinst wel met 14% naar 77,8 miljoen euro.
De webomzet groeide met maar liefst 48% naar 183 miljoen euro: de online verkoop is daarmee al goed voor bijna een tiende van de totale omzet van het modebedrijf. Vorig jaar begon Mango met de online verkoop op 12 nieuwe markten, waaronder Colombia en Australië. Het bedrijf lanceerde daarnaast ook een app, waardoor het aantal bezoeken en de omzet via de mobiele site verdubbelden.
“We zullen blijven investeren in de verbetering van onze online diensten,” zei vicevoorzitter Jonathan Andic in een persverklaring. “De ontwikkeling van onze mobiele app en onze website heeft geleid tot online verkoop in 76 landen. Ons doel voor 2015 is om onze diensten uit te breiden naar andere landen, zij het direct of via lokale partners.”