Er komt voorlopig geen nieuwe collectie van Fenty, de kledinglijn van Rihanna. Luxehuis LVMH en de popster hebben het label on hold gezet.
Coronacrisis
Fenty werd amper twee jaar geleden gelanceerd. LVMH hoopte mee te kunnen profiteren van de populariteit van de Amerikaanse zangeres, die met name op sociale media een erg grote aanhang heeft.
Maar nu kondigen LVMH en Rihanna samen aan dat de activiteiten tijdelijk worden stopgezet, “in afwachting van betere omstandigheden.” Door de coronacrisis kan de popster niet reizen, schrijft De Tijd. Zowel het hoofdkantoor als de productiesites van het label bevinden zich in Europa.
Toch waren er al langer geruchten over een mogelijke stopzetting van het project, dat geen onverdeeld succes zou zijn. “We bevinden ons met Fenty duidelijk nog in een lanceringsfase en we moeten er nog achter komen wat precies het juiste aanbod is,” reageerde CFO Jean-Jacques Guiony in oktober vorig jaar.
Lingerie
De stopzetting betekent evenwel niet het einde van de samenwerking tussen het luxeconcern en de hiphopster. Naast kleding biedt Fenty sinds enkele maanden ook een cosmeticalijn en die loopt gewoon verder. Verder heeft L Catterton, het investeringsfonds van LVMH, onlangs een belang genomen in Savage x Fenty, het lingeriemerk van Rihanna.