LVMH, de luxeholding boven Louis Vuitton, kondigt een partnership aan met Google Cloud. Met de hulp van Google wil de luxereus inzetten op artificiële intelligentie en personalisatie.
Kunstmatige intelligentie
LMVH gaat een strategisch partnerschap aan met Google Cloud, de cloud computing-divisie van Google. Deze samenwerking moet LVMH in staat stellen nieuwe oplossingen te ontwikkelen op basis van kunstmatige intelligentie en machineleren, vooral om de vraag beter te voorspellen en de voorraden te optimaliseren.
“De twee ondernemingen zullen hun krachten bundelen, met name hun creativiteit, hun dorst naar innovatie en hun technologische expertise, om de LVMH-ondernemingen in staat te stellen een nieuwe en meer gepersonaliseerde klantenervaring te creëren, en zo hun groei op lange termijn te ondersteunen”, aldus de persverklaring.
In zee met de reuzen
De dames en heren van Google zullen ook opleidingen en programma’s komen geven bij de dochtermerken van LVMH, zoals Dior en Luis Vuitton, om een “cultuur van data en innovatie te ontwikkelen”. Ook de eigen IT-infrastructuur wordt aangepakt door Google.
’s Werelds grootste luxeproducent ontpopt zich dus niet alleen tot data- en technologiebedrijf, het maakt zich ook afhankelijk van Google. Eigenaar Bernard Arnault stond tot nu toe nochtans notoir weigerachtig tegenover de grote technologiereuzen. Met name Amazon linkt hij aan terrorisme en georganiseerde misdaad, door de aanwezigheid van namaak op het platform.