Yoga- en sportmerk Lululemon opent in Chicago een nieuwe mega-conceptstore van 1850 vierkante meter. Het vlaggenschip heeft een eigen restaurant, fitnessruimtes en yogastudio’s, allemaal om beleving te bieden aan klanten.
Sociaal centrum van het merk
De nieuwe flagshipstore van Lululemon, Amerikaanse uitdrager van de ‘athleisure’-hype en yogatrend, tilt merkbeleving tot een hoger niveau: met twee verdiepingen en een oppervlakte van 1850 vierkante meter wil de winkel in Chicago een heus sociaal centrum zijn voor fans van het merk.
Op de gelijkvloerse verdieping is de winkel te vinden, waar het merk naast de ‘gewone’ collecties ook unieke producten aanbiedt die alleen daar te vinden zijn. Er is bovendien herenkleding en voor het eerst ook een lijn verzorgingsproducten, zoals lotions en haarproducten, blogt The Motley Fool.
Het restaurant Fuel wil met een lounge-inrichting, een volledige eetkaart en zelfs alcoholische dranken een volwaardige ontmoetingsplek zijn op de tweede verdieping. Daar worden verder yogalessen georganiseerd, is een volledige fitness voorzien en zelfs een meditatieruimte. Mensen kunnen er heen voor losse sessies of met een abonnement.
Alles voor de beleving
De vestiging is volgens het merk nog maar een experiment, dat nog niet klaar is om verder te worden uitgerold. Wel kan het concept op termijn zijn weg vinden naar andere locaties als de test een succes blijkt. Lululemon wil zich immers echt ontpoppen tot een belevingsmerk.
Zo organiseert en ondersteunt het kledinglabel onder de noemer SweatLife al tal van activiteiten, zoals yogasessies, halve marathons en sociale bijeenkomsten. Vorig jaar zette het merk zijn naam onder 4.000 lokale evenementen in de VS.
Om klanten nog meer aan zich te binden, probeert Lululemon ook een lidmaatschapsformule uit, waarbij leden exclusieve toegang tot sommige producten krijgen, gratis items ontvangen, kosteloze levering genieten en soms gratis aan activiteiten mogen meedoen.