Lovisa zag vorig jaar zowel de omzet als de winst met dubbele cijfers groeien. De juwelen- en accessoireketen breidde tegelijkertijd uit naar nog eens zeven nieuwe markten.
Van Ierland tot Gabon
Lovisa zet haar wereldwijde expansie stevig verder: vorig jaar ging de keten van juwelenwinkels van start in Ierland, China, Vietnam, Ecuador, Senegal, Guadeloupe en Gabon. De uitbreiding zorgde voor 17,1% meer omzet, goed voor een totale omzet van 698,7 miljoen dollar (629 miljoen euro).
Het jaar eindigde met een totaal van 900 winkels, goed voor netto 128 extra vestigingen. Er kwamen onder andere 18 vestigingen in Frankrijk bij. Toch steeg ook de nettowinst met 20,9% naar 82,4 miljoen dollar (74,2 miljoen euro).
Aanhoudende expansie
“Het bedrijf heeft opnieuw een sterke groei van de omzet, brutomarge en winst gerealiseerd en tegelijkertijd geïnvesteerd in de structuren om onze gestage wereldwijde expansie te ondersteunen”, aldus CEO Victor Herrero tegenover InsideRetail.
“Dit positioneert ons goed om onze groei in zowel bestaande als nieuwe markten voort te zetten”, meent Herrero. Sinds de start van het nieuwe jaar zijn er inderdaad nog eens acht winkels bijgekomen, terwijl de omzet in de eerste acht weken van het huidige boekjaar met 12,7% steeg.