Louis Vuitton lanceert op 12 januari een inzamelactie voor kinderen in nood, in samenwerking met Unicef. Het brengt daarvoor twee producten op de markt, waarvan een deel van de opbrengst naar Unicef gaat.
200 dollar naar Unicef
Met #makeapromise wil Louis Vuitton kwetsbare kinderen helpen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Op 12 januari zullen alle verkopers in de winkels van Louis Vuitton de twee producten proberen te verkopen. De zilveren ketting en het armbandje worden verkocht voor respectievelijk 600 en 500 dollar: daarvan gaat 200 dollar rechtstreeks naar Unicef.
Louis Vuitton en Unicef werken op 12 januari officieel een jaar samen en die samenwerking zou al 2,4 miljoen euro in het laatje hebben gebracht. ”Een jaar na de succesvolle lancering zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden”, aldus CEO Michael Burke. “Het idee van de #makeapromise-actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinkje.”