LolaLiza wil zich duidelijker positioneren op de markt. Met een nieuwe hoofdzetel, een nieuwe CEO, een nieuwe directrice aankoop en een versterkte groep directiemedewerkers hoopt het Belgische modemerk toekomstklaar te worden.
Eerste externe CEO in familiebedrijf
Voor het eerst haalt PP Retail Group, het familiebedrijf achter LolaLiza, met Joachim Rubin een externe CEO binnen. Hij volgt Henri Appelstein op, die het bedrijf samen met zijn broer Jacques en zijn schoonbroer Stéphane Jeger, heeft uitgebouwd. De familie Appelstein blijft wel actief in de raad van bestuur.
Hoewel Rubin vooral een achtergrond heeft als marketingstrateeg in de voedingssector, luidt zijn missie bij LolaLiza “to empower women in their femininity”. Eerder werkte hij onder meer voor Danone en Delhaize. Rubin studeerde aan de ULB en Solvay, maar volgde ook executive programma’s in het buitenland. Door beter en sneller in te spelen op de wensen van de doelgroep heeft hij als doel het merk LolaLiza te versterken.
Nieuwe kantoor moet communicatie verbeteren
Na het nieuws dat 2017 in het rood werd afgesloten, zijn bij LolaLiza nog een aantal verdere maatregelen genomen. Zo is ook de hoofdzetel van LolaLiza verhuisd van de Brusselse Markiesstraat naar de Bisschopsstraat: de nieuwe kantoren bevinden zich zo meer in het winkelhart van Brussel. Alle medewerkers werken in het nieuwe kantoor op dezelfde verdieping, om de communicatie tussen de verschillende afdelingen te verbeteren en de interactie versterken. De rebranding van het bedrijf wordt op die manier zowel extern en intern doorgevoerd, aldus de organisatie.
Over de overige aangekondigde maatregelen is nog niets naar buiten gebracht. Wel is reeds bekend dat de damescollecties uitgebreid worden, terwijl de kindercollectie geleidelijk zal worden afgebouwd. Momenteel telt LolaLiza 110 boetieks, waarvan 93 in België, 11 in Frankrijk, drie in Luxemburg en drie in Nederland. Het bedrijf stelt zo’n 700 mensen tewerk.