Nieuw distributiekanaal voor mode
De collectie, die gekenmerkt wordt door opvallende kleuren en prints, bestaat uit vier leggings, vier spijkerbroeken, vier jurken en tien bloesjes. Ze zullen tussen 12,99 euro en 17,99 euro worden aangeboden. Er wordt verwacht dat ze na drie of vier dagen al uitverkocht zullen zijn.
“Met dit project willen we onze ontwerpen democratiseren”, liet Dalmau optekenen. “Bovendien kunnen voedingsdistributeurs een nieuw kanaal vormen voor de verkoop van mode.” Volgens Dalmau gaat het hier weliswaar niet om gesofisticeerde mode, maar om gemakkelijk draagbare kleding.
Toch werd het project niet zo goed ontvangen in de Spaanse modewereld. “We zijn nochtans geen pioniers in deze. In Europa hebben grotere merken de stap al lang gezet”, aldus Dalmau. Zes à zeven jaar geleden kreeg Dalmau overigens al een aanzoek van de Target-keten, “maar toen zijn we er niet op ingegaan. Deze tweede kans die Lidl ons geeft, willen we niet laten ontsnappen.”