Trendy kledij tegen discountprijzen
Vanaf maandag kunnen de dames in alle 600 Britse Lidl-vestigingen terecht voor kledij die de trends volgt, maar tegen discountprijzen wordt verkocht: een neplederen jasje voor 14,99 pond (ca. 18,75 euro), een trui voor 5,99 pond (net geen 7,50 euro), een jeans voor 6,99 pond (8,75 euro) of enkellaarsjes voor 9,99 pond (12,50 euro). Alles samen negen verschillende “on trend items”, om te beginnen.
Lidl verkoopt in Groot-Brittannië al langer basics zoals ondergoed of T-shirts, maar “het is voor het eerst dat we zo’n high-end modelijn promoten. We zijn dan ook bijzonder enthousiast in aanloop naar de lancering op 25 augustus”, zegt Josie Stone, aankoopverantwoordelijke non-food bij Lidl UK. “De outfits zitten niet alleen pal op de trends van het seizoen, we verkopen ze ook tegen een onklopbare prijs voor zulke kwaliteit.”
Concurrentie voor Asda, Tesco & Co
Dat Lidl in Groot-Brittannië start met kleding, is slecht nieuws voor de gevestigde supermarktketens. Vooral Asda is met zijn huismerk ‘George’ enorm succesvol: ‘George’ is na Primark zelfs het meest verkochte kledingmerk qua volume. Ook Tesco (met zijn F&F-merk) en Sainsbury’s (met Tu) bekijken de nieuwe zet van Lidl echter met argusogen.
Voor Lidl is kledij een zoveelste wapen om nog meer klanten weg te lokken van de traditionele supermarkten, nadat de keten eerder al vers vlees en groenten in zijn assortiment opnam, brood begon te bakken in zijn winkels, kreeft verkocht in de aanloop naar Kerst en een upgrade van zijn wijngamma doorvoerde.
Met succes, want de 600 Britse winkels van Lidl krijgen wekelijks zo’n 5 miljoen klanten over de vloer. Topman Ronny Gottschlich van Lidl UK ziet ruimte voor 1.500 winkels. Hij wil de komende jaren 40 nieuwe vestigingen per jaar openen.