De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.
Expansie
De totale omzet groeide naar 59,4 miljard Zweedse kroon (6,2 miljard euro). Eén procent van die groei was te danken aan positieve wisselkoerseffecten. Die groei had groter kunnen zijn, maar de omzet werd gedrukt omdat er meer en grotere kortingen werden doorgevoerd de voorbije zomer. Die grote kortingen zorgden er wel voor dat H&M een groot deel van de overtollige inventaris van de hand wist te doen. De verkoop van de nieuwe herfstcollectie wist zo ook een goede start te nemen.
Op 31 augustus van dit jaar beschikte de volledige H&M Group over 4.553 filialen. Dat zijn er een stuk meer dan een jaar eerder, toen de groep over 4.135 winkels beschikte. H&M is dan fors aan het uitbreiden en dan vooral met een aantal nieuwe concepten. Zo komen er bijvoorbeeld in Antwerpen nog vestigingen van Monki en Weekday en opende in Brussel vandaag de eerste vestiging van Arket.