Lee Jeans heeft zijn eerste virtuele winkel geopend om merkfans en shoppers de mogelijkheid te bieden te shoppen in Antwerpen. Bovendien moet het duurzaamheidsplatform ‘For A World That Works’ zo meer bekendheid krijgen.
Virtuele winkel
De virtuele winkel nodigt consumenten uit om door de interactieve driedimensionale winkelruimte te navigeren, artikelen te bekijken en deze vervolgens aan hun winkelwagen toe te voegen. Via de digitale interface kunnen shoppers de winkel vanaf de straat bezoeken, binnengaan en door het aanbod ‘flaneren’. Dat bestaat uit herenkleding, dameskleding en de luxueuze Lee 101-collectie.
De winkel bevat een groot aantal interactieve elementen, waaronder video’s, pop-ups en klikbare items, schrijft TheIndustry.fashion. Zo is er onder meer een klikbare ‘Buddy Lee’-pop, de beroemde historische mascotte van het merk, die de geschiedenis van het jeanslabel laat zien.
In de 3D-shop besteedt Lee ook aandacht aan zijn duurzaamheidsplatform ‘FWTW’, door middel van een reeks interactieve knoppen en video’s. Die tonen innovaties en initiatieven die zijn ontwikkeld om de impact op mens en planeet te verminderen.