De Zweedse H&M Group opent deze en volgende week nog eens negen webshops voor enkele ‘kleinere merken’. De kleding van Arket, Cos, Monki, & Other Stories en Weekday zal binnenkort ook online verkrijgbaar zijn in onder andere Luxemburg.
Steeds belangrijker
De negen landen die een uitgebreider aanbod zullen krijgen, zijn Bulgarije, Cyprus, Estland, Griekenland, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg en Roemenië. “Gemak en toegankelijkheid worden steeds belangrijker voor klanten. Deze nieuwe online markten maken deel uit van de ambitie van de H&M Group om zijn merken wereldwijd aan meer klanten beschikbaar te stellen“, citeert Fashion Network het bedrijf.
Door de coronacrisis is het belang van e-commerce in de modewereld alleen maar toegenomen en de verwachting is dat die trend zich ook na de crisis zal verderzetten. Zo zag H&M zelf zijn totale omzet sinds 1 maart met 57% terugvallen, maar de online verkoop is in dezelfde periode met 32% gestegen.