De Duitse sportgroep Adidas zag in het derde kwartaal zijn omzet met 14% stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Zowel bij Adidas als bij dochtermerk Reebok waren er positieve resultaten., maar bij die laatste staat er binnenkort wel een reorganisatie op de planning.
Groei op alle markten
De totale omzet van Adidas steeg in het derde kwartaal naar 5,4 miljard euro, ten opzichte van 4,75 miljard euro een jaar eerder. Vooral bij het gelijknamige merk werd er sterk gepresteerd: daar steeg de omzet met 20%. Bij Reebok was er sprake van een omzetstijging van 7% en ook TaylorMade-adidas Golf deed het naar behoren met een groei van 6%.
In West-Europa steeg de omzet met 15%, dankzij sterke prestaties in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Polen. In de Verenigde Staten groeide het bedrijf met 20% en in Groot-China zelfs met 25%. De winst na belasting voor de volledige groep steeg met 15% naar 287 miljoen euro.
Reebok onafhankelijk maken
Adidas bevestigt de vooruitzichten voor het volledige boekjaar, maar waarschuwt wel al voor een terugval in het komende boekjaar. Het bedrijf wil zich in 2017 concentreren op de activiteiten in Noord-Amerika en een reorganisatie van Reebok. Dat merk wil het onafhankelijk maken van Adidas. Daarbij verdwijnen er 150 banen en zullen er een aantal winkels gesloten worden.