De zoektocht naar onderscheidend vermogen…
De modesector beleeft turbulente tijden. Terwijl het middensegment onder druk staat, weegt de snelle groei van e-commerce en omnichannel op de winstgevendheid. Belangrijke spelers flirten met het faillissement of gaan zelfs over kop, andere partijen streven naar schaalgrootte of staan te koop.
Binnen die context is de zoektocht naar onderscheidend vermogen, echte innovaties en rendabele groei uitermate belangrijk. Meteen het thema van het derde “Belgian Fashion Congress”: hoe kunnen we onszelf kunnen heruitvinden?
… via smartwear, kleur, data en zelfs lingerie
Het antwoord krijgen we op 11 juni van toonaangevende retailers in de mode-industrie enerzijds en vernieuwende partners uit de sector anderzijds. Vanuit retailhoek brengt Ignace Van Doorselaere het verhaal van de wereldwijd geroemde lingeriefabrikant Van de Velde, terwijl de Australische ontwerpster Billie Whitehouse alles zal vertellen over haar ervaringen met slimme technologie in mode. Deze veelbelovende designster ontwierp immers baanbrekende kledingstukken als bestuurbaar ondergoed en supportersshirtjes die meetrillen met de sporthelden.
Vanuit ondersteunende hoek zal SAP-vicepresident Peter Akbar de meerwaarde van geïntegreerde technologie in de modebranche aantonen en heeft Bart Van Tigchelt het uitgebreid over het belang en de werking van – de juiste – kleuren.
Fashion Personality of The Year
Ook komen we te weten wie zich in 2015 de Fashion Personality of The Year mag noemen, met de jaarlijkse award uitreiking – gevolgd door een verzorgd netwerkdiner. Genomineerden zijn dit jaar Ronald Boeckx (CEO van e5 Mode), Ellen Kegels (CEO van LN Beanies) en Anne Chapelle, CEO van BVBA 32, het bedrijf achter het Belgische label Ann Demeulemeester en de Colombiaanse ontwerper Haider Ackermann. Wie de eindzege haalt, bepalen de sectorgenoten donderdag zelf.
Wil je erbij zijn op het Belgian Fashion Congress op donderdag 11 juni in Urban City, Antwerpen? Bestel dan nu snel, want er zijn nog maar een tiental plaatsen beschikbaar.