Van 14 tot 20 oktober wordt de Belgische mode gevierd tijdens de eerste editie van de ‘Week van de Belgische mode’. Creamoda en Mode Unie zetten dan zowel merken als winkeliers in de kijker.
Tiany Kiriloff en cadeautjes
Belgische mode kopen in een lokale modewinkel is niet alleen een unieke beleving, het heeft voor de consument ook heel wat voordelen. Daar willen Creamoda en Mode Unie shoppers van bewust maken tijdens de eerste Week van de Belgische mode van 14 tot 20 oktober.
Met Tiany Kiriloff als het gezicht van de campagne gaan Creamoda en Mode Unie meteen voor een grootse eerste editie. Consumenten kunnen de hele week lang genieten van speciale acties, cadeautjes en beleving. Zo zijn er kortingsbonnen van Ici Paris XL om in de deelnemende winkels te verdelen onder de klanten en ontwerpt Belgische illustrator Kaart Blanche voor de gelegenheid een ‘limited edition’ shoppingtas.
Online, op social media en in de winkels
Gedurende de ganse week zullen merken hun Belgische identiteit extra benadrukken, in hun online communicatie, nieuwsbrieven en socialemediakanalen, maar vooral ook in de winkels. Ook de multimerkenwinkels zetten hun lokale troeven en Belgische merken in de kijker, met de bedoeling meer – en vooral nieuwe – klanten naar de winkel trekken.
Een overzicht van alle deelnemende merken en winkels is te vinden op de eigen website van de ‘Week van de Belgische mode’, inclusief een ‘store locator’ die binnenkort live gaat. Om te zorgen dat die hele kaart zwart-geel-rood kleurt, willen Creamoda en Mode Unie zo veel mogelijk merken en winkeliers aan boord krijgen.
Wie deelneemt, krijgt onder meer een reeks kant-en-klare Facebookposts om te gebruiken in aanloop van en tijdens de Week van de Belgische mode, persaandacht, vermelding op de website en raamstickers met Tiany Kiriloff als gezicht. Inschrijven kan hier.