Sterke stijging in groothandel
Superdry zag zowel de verkoop in zijn eigen winkels als in de (franchise)boetieks stijgen: de eigen retailverkoop ging er met 18% op vooruit tot 113,8 miljoen pond (ruim 135 miljoen euro), terwijl de groothandelsactiviteiten een +42% lieten optekenen om af te klokken op 27,3 miljoen pond (of 33 miljoen euro).
SuperGroup opende het voorbije kwartaal negen SuperdryStores in Europa, waarbij twee Nederlandse vestigingen. Daarnaast nam het ook de zeven Duitse (franchise)winkels onder eigen vleugels, waardoor de groep nu al 137 winkels in eigen beheer telt. Daarnaast opende Superdry nog veertien franchisewinkels: telkens twee in Frankrijk, Spanje, Hongkong, Maleisië, de Filippijnen en Thailand en nog eentje in Letland en Zuid-Korea. Zo komt het totaal aantal franchisewinkels op 177.
“Ik ben blij dat onze aanhoudende, sterke omzetgroei en onze verbeterde marges aantonen dat onze business goed op weg blijft om de winstprognoses te behalen die de markt van ons verwacht”, zegt een tevreden CEO Julian Dunkerton. Hij wijst er ook op dat het “orderboekje voor de lente-/zomercollectie goed gevuld” is en benadrukt “de positieve reacties van zowel de media als onze handelspartners op de herfst-/wintercollectie die tijdens de London Men’s Fashion Week werd voorgesteld.”