London Fashion Week
De jury van het Festival van de Bedrijfsfilm, dat elk jaar de beste films uit de Belgische bedrijfswereld bekroont, selecteerde woensdagavond de inzending van Flanders Fashion Institute voor een award in de categorie “events”. De kortfilm werd gerealiseerd naar aanleiding van de London Fashion Week, waar het FFI voor de allereerste keer een “Showroom Belgium” organiseerde om jonge modetalenten van bij ons aan de internationale pers en aankopers voor te stellen.
De kortfilm in zwart-wit vertelt het verhaal van een model dat – gekleed in een silhouet van de deelnemende designers – verpakt wordt in een kist om naar Londen te worden verscheept. De film werd opgenomen in de Rubenszaal van het Koninklijke Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen.
Sociale media en drukke locaties
De kortfilm werd niet enkel verspreid via de gekende sociale media, maar werd tijdens de modeweek eveneens met een mobiele projector getoond op drukke locaties in Londen, zoals metrostations, musea en de drukke winkelstraat Oxford Street.
“Flanders Fashion Institute is zeer blij met deze award”, aldus project manager Agnes Wené. ‘Voor de eerste keer maakten we een film ter promotie van de designers die we internationaal ondersteunen en lanceren. Dat we na de positieve reacties uit de modesecne in Londen zelf nu ook deze prijs in de wacht slepen, steunt ons in onze overtuiging dat we in de toekomst de ingeslagen weg moeten blijven bewandelen.” Tot meerdere eer en glorie van de Belgische mode, van wie een aantal “iconen” het de laatste tijd allesbehalve onder de markt hebben.