Daisy Dreams
Aan klanten wordt gevraagd om via Twitter of Instagram zaken te delen met de hashtag #MJdaisychain. Daarna moeten ze gewoon het bewijs tonen aan de kassierster, die hen vervolgens een product van Marc Jacobs in de handen zal stoppen. De pop-up shop dient als promotie voor Daisy Dreams, een nieuwe geur van Marc Jacobs.
Begin februari opende Marc Jacobs al een gelijkaardige winkel in New York, tijdens Fashion Week. Toen werden er 13.500 tweets en 4.300 Instagramfoto’s verstuurd, goed voor 770.000 likes, en bezorgde Marc Jacobs flink wat zichtbaarheid op de sociale media.
Lage kostprijs
Marc Jacobs staat niet alleen met zijn idee. Bij luchtvaartmaatschappij KLM kan je een upgrade naar business class krijgen, als je een tweet verstuurt en Nike heeft in New York automaten staan waar je met punten van je Nike+ Fuelband kan betalen.
“De aandacht die een merk krijgt via social mediakanalen kan veel waard zijn. Zeker als je het vergelijkt met de kostprijs van advertenties om in iemands tijdlijn te verschijnen”, stelt Steven Van Belleghem, expert digitale marketing, aan De Morgen.