Een uurwerk in de mode
Komono is het initiatief van Raf Maes en Anton Janssens. Zij kwamen in 2009 op het idee om mode-elementen in te brengen in de sector van uurwerken en brillen. Als verkopers van mode-accessoires hadden ze daar immers ervaring mee.
Een typisch product van Komono werd een horloge waar het wieltje niet op de 3-positie, maar op de 4-positie staat. De naam Komono is trouwens Japans voor ‘klein ding’. De Komono-producten worden intussen verdeeld door zo’n 50 internationale distributeurs, wat voor een omzet van circa 5 miljoen euro zorgt.
Ervaring met pop-upformule
Vorig jaar vierde Komono zijn vijfjarig bestaan met een pop-upwinkel in de Kloosterstraat in Antwerpen. Het werkte daarvoor samen met de kledingwinkel Your.
Deze keer kiest Komono voor een tijdelijk initiatief in Brussel. Daarvoor werkt het samen met de hippe kledingzaak Mr Ego. De tijdelijke zaak komt in de Léon Lepagestraat, dicht bij de Antoine Dansaertstraat. De winkel is elke dag open van 12u tot 19u.