Kiabi noteert een indrukwekkende groei van 24% in België. De ambities zijn niet gering: tegen het einde van 2025 wil het Franse budgetmodemerk zeven op de tien Belgische gezinnen kleden. Een nieuw loyaliteitsprogramma moet daarbij helpen.
Nieuw getrouwheidsprogramma
Vorig jaar tekende Kiabi in België een omzetgroei van 24% op in België, hoewel 2023 al een recordjaar voor was voor het merk. Toen steeg de onlineverkoop met “ruim 20%”. De groei heeft veel te maken met de sterke expansie vorig jaar: de keten opende acht nieuwe vestigingen in Franstalig België, waaronder de eerste franchisewinkel in Hannuit (Luik).
Naast de sterke omzetgroei vernieuwde Kiabi zijn loyaliteitsprogramma om klanten meer te bieden dan louter financiële voordelen. Klanten kunnen hun spaarpunten nu delen binnen het gezin en sparen voor diverse ervaringen zoals familiedagen, bioscoopbezoeken en zelfs huishoudelijke diensten.
“Klanten verwachten tegenwoordig meer dan alleen korting; ze zijn op zoek naar ervaringen, dingen delen en meer personalisatie,” aldus klantbetrokkenheidsdirecteur Léna Hilmoine tegenover LSA. Het vernieuwde loyaliteitsprogramma ging van start in Frankrijk, maar zal deze zomer ook worden uitgerold in België, Italië, Portugal en Spanje.