De Franse luxegroep Kering heeft met sneeuwbrillenmaker Electric opnieuw een sportmerk van de hand gedaan. Vorig jaar verkocht Kering ook al het schoenenmerk Tretorn en het gerucht gaat op dat ook Puma verkocht zal worden.
Puma geen essentieel onderdeel
Kering kreeg Electric in 2011 in handen, maar het heeft nu besloten om het merk te verkopen. In 2015 was Electric waarschijnlijk niet winstgevend met een omzet van 22 miljoen euro, schrijft Bloomberg.
Volgens Bloomberg staat Kering ook open voor een verkoop van het Duitse merk Puma. Kering heeft die geruchten nooit ontkend, maar heeft ook nooit bevestigd dat het Puma graag wil lozen. Kering kocht Puma enkele jaren geleden voor 5,3 miljard euro, maar sindsdien zijn de resultaten van het sportmerk steeds minder geworden. Momenteel wordt de waarde van Puma op ongeveer 3 miljard euro geschat en analisten verwachten dat de omzet in 2020 nog steeds onder het niveau zal zijn dan wanneer Kering Puma in bezit kreeg. De luxegroep zou Puma ook niet bekijken als een essentieel onderdeel van de toekomst van het bedrijf, wat een verkoop alleen maar waarschijnlijker maakt.